Ana içeriğe atla

Aktif Öğrenme Yöntemlerinin İnşaat Mühendisliği Eğitimi’nde Kullanılması

Tarih: 

Konum:  116 Nolu Sınıf

 

TEDU EFS Seminars

TED Üniversitesi Öğretme ve Öğrenme Merkezi, tüm öğretim elemanlarını Dr. Halit Cenan Mertol’un vereceği “Aktif Öğrenme Yöntemlerinin İnşaat Mühendisliği Eğitimi’nde Kullanılması” isimli seminere davet etmektedir.

Aktif Öğrenme Yöntemlerinin İnşaat Mühendisliği Eğitimi’nde Kullanılması

Tüm dünyada son yıllarda hızla değişen koşullar nedeniyle, İnşaat Mühendisliği mesleği de değişmektedir. Günümüz işlerinde çalışacak olan inşaat mühendislerinde; değişen şartlara ayak uydurabilmek; yaşam boyu öğrenmenin gerekliğinin farkında olmak; deney tasarlama, yürütme, verileri toplama ve analiz etme becerisine sahip olmak; çok disiplinli takımlarda çalışma becerisine sahip olmak; vb. gibi gelişmiş beceriler aranmaktadır. Buna ek olarak, 21. yüzyılın öğrencileri, 20. yüzyılın öğrencilerinden tamamen farklıdır. Eski öğrencilerin eğitiminde işe yarayan yöntemler, mevcut öğrencilere uygulandığında istenilen sonuçlar alınamamaktadır. Şimdiki öğrenciler ile önceki nesiller kıyaslandığında, temel karakteristik farklılıklar görülmektedir. Bu öğrencilere etkili bir şekilde eğitim verebilmek için, yeni yöntemler kullanılması gerekmektedir. Bu sunuşta, mevcut öğrencilerin öğrenme deneyimini geliştirmek için, Atılım Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü’ndeki derslerde kullanılan araçlar ve yöntemler özetlenecektir. Bu derslerde elde edilen gözlemler ve bulgular belirtilecek ve gelecekte yapılması planlanan iyileştirmeler ve uygulamalardan bahsedilecektir.

Yrd. Doç. Dr. Halit Cenan Mertol
Atılım Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü